Wikia

Geslachtman
Donderclanlogo
CommandantIcoon
Bliksemstaart
Leefwijze
Huidig: DonderClan
Vroeger: Grote Schaduws groep
Dood
Doodsoorzaak: Onbekend
Residentie: Mogelijk SterrenClan
Namen
Kitten:
Leerling:
Krijger:
Commandant:
Bliksemstaart (Lightning Tail)
Onbekend
Bliksemstaart (Lightning Tail)
Bliksemstaart[1] (Lightning Tail)
Familie
Moeder:
Vader:
Zus:
Pleegbroer:
Haviksduik
Kraaienkreet
Kastanjevacht
Donder
Commandant positie
Opvolger: Uiloog
Verschijningen
Levend: Donderwolken, Het eerste gevecht
Genoemd: De wereld van de Clans

Bliksemstaart (Origineel: Lightning Tail) is een zwarte kater[2] met een brede kop en schouders.[3]

GeschiedenisEdit

In Field GuidesEdit

In De wereld van de Clans

Binnenkort

In Het ontstaan van de ClansEdit

Donderwolken

Hij en de andere kits gaan jachttraining doen met Grijze Vleugel, al stoeien ze meer dan ze jagen. Hij doet bijvoorbeeld een haas na die Donder moet vangen en daarna doet hij de sluiphouding, zijn zus Kastanjevacht springt bovenop hem. Ze beginnen te stoeien totdat zijn zus de konijnentunnels inrent om te laten zien wat ze kan, maar hun vader Kraaienkreet jaagt haar eruit en geeft haar een uitbrander. Bliksemstaart zegt plagend dat ze nu weten hoe ze een klap op hun neus moeten krijgen en of ze het nog een keer wil doen omdat "hij het niet goed begrepen heeft." Kastanjevacht geeft hem een klap op zijn neus en hij roept geschrokken dat het pijn doet, maar Grijze Vleugel vind het welletjes geweest en herinnert de kits eraan dat ze er zijn om te leren jagen en niet om te spelen waardoor ze serieus worden. Als Donder achter een muis aanzit roept Kastanjevacht dat hij sneller moet gaan waardoor de muis hen hoort en wegvlucht terwijl hij zijn zus uitmaakt voor een stomme haarbal. Hij ziet een groepje vogels zitten en sluipt eropaf, maar die methode werkt niet op de hei en Kastanjevacht noemt hem een vlooienbrein omdat hij niet rent. Zij doet het wel goed maar slaakt kreetjes onder het rennen waardoor alle vogels wegvliegen. Hij vraagt onschuldig wie nu het vlooienbrein is.
Terug in het kamp is hij een zeldzame keer van Donder gescheiden terwijl hij vlinders achterna jaagt met zijn zus. Als Donder en Grijze Vleugel Spitse Piek gered hebben van honden, zijn Bliksemstaart en Kastanjevacht het meest onder de indruk. Een maan later willen ze met Musvacht, Uiloog en Kiezelhart spelen, maar dat mag niet van hun moeder Haviksduik. Als Zoem zich bij hun groep wil aansluiten stelt hij voor dat ze hun vacht moet likken om extra lief te zijn. Kastanjevacht lacht het idee meteen weg omdat tweebeen volgens haar helemaal geen vacht hebben. Twee dagen later spelen hij en Donder een spelletje waarbij ze een steentje (dat een prooi moet voorstellen) besluipen. Als Grijze Vleugel met Donder wil spreken komt hij zoals meestal achter hem aan, maar Grijze Vleugel wil alleen met Donder spreken. Hij is verbaasd maar respecteert het en gaat meedoen met Kastanjevacht die met een veer speelt. Hij is doodongelukkig wanneer Donder weggaat en slaakt een wanhopige kreet. Hij is opgewonden wanneer Doorn en Wind hun lange namen krijgen en vertelt het aan Grijze Vleugel, maar hij is al snel weer triest omdat hij wou dat Donder er nog was. Hij voegt eraan toe dat het wel fijn is om nieuwe katten in de groep te hebben die de groep kunnen leiden. Hierdoor word Grijze Vleugel boos op hem en krijgen de twee ruzie. Kastanjevacht snapt er niks van en vraagt of ze ruzie hebben. Grijze Vleugel ontkent het en zegt dat hij zijn tijd niet zou verdoen met ruzie maken met een jonge kat die nog maar net zijn nest ontgroeid is. Bliksemstaart steigert achteruit bij de beledeging, maar bedenkt zich en loopt met grote stappen weg. Uiteindelijk vergeven ze elkaar en hij belooft Grijze Vleugel zijn trouw. Wat later vangt hij een haas die hij en Kastanjevacht samen opeten.

Het eerste gevecht

Binnenkort

TriviaEdit

  • Hij heeft de naam Bliksemstaart gekregen omdat hij altijd in de buurt van Donder is.[4]

BronnenEdit

  1. Vermeld in De wereld van de Clans, pagina 35 (HC)
  2. Vermeld in Donderwolken, de Clans
  3. Vermeld in Het eerste gevecht, pagina 68 (HC)
  4. Vermeld in Donderwolken, pagina 26 (HC)