Wikia

Geslachtman
BloedClanlogo
CommandantIcoon
Botsportret
Bots
Leefwijze
Huidig: BloedClan[1]
Dood
Doodsoorzaak: Vermoord door leerlingen
Namen
Commandant: Bots[1] (Bone)
Verschijningen
Levend: Vuurproef

Bots (Origineel: Bone) is een massieve zwart-witte kater met groene ogen en lange, gespierde poten.

GeschiedenisEdit

Vuurproef

In de proloog vraagt hij aan Blokker (oftewel Keisteen later) wat ze hier komen doen op de kraaiplaats van de BloedClan. Blokker vraagt of Bots hem niet herkent. Bots vraagt aan Blokker waarom hij is teruggekomen omdat hij zei dat hij een beter leven zou lijden in het woud. Blokker antwoordt er niet echt op. Hij zegt alleen dat hij Schruk wilt spreken. Bots snuift en zegt dat hij niet weet of Schruk hem wel weer wilt terugzien, hij vraagt ook wie de kater bij hem is. Dat is Tijgerster. Hij zegt dat hij uit het woud is gekomen om met Schruk te spreken. Bots twijfelt een lange tijd maar laat hen daarna door wanneer Blokker zegt dat het alle katten voordeel kan opleveren als de katten met Schruk hebben kunnen praten. Wanneer de BloedClan naar het woud komt, denkt Vuurster eerst dat Bots de leider is, maar dat blijkt Schruk te zijn. Als Rogge naar het DonderClankamp komt om wat over de BloedClan te vertellen, zegt hij dat Bots een soort commandant is, al heeft hij geen officiële rang. Bij het gevecht dat volgt doodt hij Witstorm, de DonderClancommandant. Een groep leerlingen wreekt de witte krijgskat door Bots te doden.

In Field guidesEdit

De wereld van de Clans

Rogge weet dat zijn broers Slang en IJs hem zouden gaan opzoeken om te proberen lid van Schruks wacht te worden terwijl hij doodsbang is dat hij gaat ontdekken dat hij en Violet samenwonen. Wanneer Bots erachter komt dat Rogge Pluis ontmoet, besluiten hij en een paar anderen vechttechnieken op hem te demonstreren aan een stel doodsbange kittens. Net daarna komt hij te weten dat Rogge en Violet samenwonen. Hij brengt hem naar Schruk die beslist dat Violet voor zijn ogen zal worden gedood terwijl Bots hem tegen de grond houdt.

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 Vermeld in Vuurproef, de Clans