Wikia

Geslachtvrouw
Poesiepoes
Coby.afbeelding
Coby
Leefwijze
Huidig: Poesiepoes[bron?]
Vroeger: DonderClan (tijdelijk)[bron?]
Namen
Poesiepoes: Coby[bron?] (Cody)
Familie
Jongen: Onbekende kittens
Verschijningen
Levend: Dageraad

Coby (Origineel: Cody) is een mollige,[bron?] niet erg gespierde,[bron?] cyperse poes[1] met helder[bron?] blauwe ogen[1] en een zachte vacht.[bron?]

GeschiedenisEdit

In de De nieuwe profetie reeksEdit

Dageraad

Als Loofpoot gevangen is door de tweebenen, zit Coby in de kooi naast haar. Ze zegt tegen Loofpoot dat ze moet stoppen met zelfmedelijden te hebben en wat ontbijt moet eten. Coby vraagt of zij haar halsband ook is kwijt geraakt. Coby zegt dat haar huismensen zeker ongerust zullen zijn, maar dat ze best voor zichzelf kan zorgen. Loofpoot zegt tegen Coby dat zij zou verhongeren als ze geen eten kreeg van de tweebenen. Coby verdedigt zich door te zeggen dat ze al een keer een muis heeft gevangen. Loofpoot zegt dat zij al haar eten zelf vangt en ook genoeg voor de oudsten. Coby zegt dat Vlekje het een keer over boskatten had en vraagt of zij zo een kat is. Loofpoot zegt dat ze een Clankat is. Coby vertelt dat Vlekje ooit een vriend had die bij de boskatten ging wonen. Loofpoot zegt dat haar vader Vuurster ooit een poesiepoes was. Coby zegt dat de vriend van Vlekje Rufus heette. Loofpoot legt uit dat Clannamen heel belangrijk zijn, en ze komen erachter dat Vuurster wel Vlekjes vriend was.
Later als Kwikpoot, Braamklauw, Grijsstreep, Doornklauw en Regensnor de verdwenen katten gaan redden, gaat Coby met hen mee naar de DonderClan omdat het niet veilig is om alleen door het woud te lopen.
Als Moskit sterft, zorgt Coby ervoor dat Varenwolk de papaverzaadjes van Sintelvel opeet. Ze zegt tegen Loofpoot dat zij een keer een heel nest jongen heeft verloren, dat ze niet dood zijn, maar door de tweebenen naar een ander huis zijn gebracht. Als Varenwolk niet genoeg kracht heeft om voor Sparkit te zorgen, besluit Coby voor hem te zorgen.
Later als Coby besluit te vertrekken, zegt Loofpoot dat ze haar zal begeleiden omdat Vuurster dat beloofd heeft. Coby zegt dat dat niet hoeft. En dat ze al afscheid van Sparkit heeft genomen.
Sparkit vraagt waarom Coby weg is en vraagt aan Loofpoot of ze weg moest van haar. Loofpoot zegt hem dat ze terug naar haar eigen huis is.

FamilieEdit

LedenEdit

Jongen:

Onbekende kittens:[bron?] Status onbekend

BronnenEdit

  1. 1,0 1,1 Vermeld in Dageraad, de Clans