Wikia

Schaduwclanlogo
KrijgerIcoon
Oudste
Sterrenclanlogo
Flinttand
Leefwijze
Huidig: SchaduwClan[1]
Dood
Residentie: SterrenClan[1]
Namen
Krijger:
Oudste:
Flinttand[1] (Flintfang)
Flinttand[2] (Flintfang)
Verschijningen
Levend: Dageraad, Tijgerklauws woede
Dood: Stemmen van de nacht

Flinttand (Origineel: Flintfang) is een kater met een dikke grijze vacht[3].

GeschiedenisEdit

Dageraad

Binnenkort

In Teken van de sterrenEdit

In NovelleEdit

Tijgerklauws woede

Flinttand had een rattenziekte opgelopen, maar ging toch samen met andere zieke Clangenoten op patrouille. Ze komen Tijgerklauw tegen. Tijgerklauw stelt voor om voor de SchaduwClan te gaan jagen, omdat de SchaduwClan nu zo verzwakt is door de ziekte. Flinttand vraagt aan Tijgerklauw waarom hij voor de SchaduwClan wil gaan jagen, hij had er toch geen belang bij? Hij stemt toch in met het aanbod onder voorwaarde dat Tijgerklauws bende niet zelf de prooi naar het SchaduwClankamp brengt. De volgende dag komt Tijgerklauws bende met een grote hoop verse prooi naar de patrouille van Flinttand, en sjouwen ze de prooi, ondanks de voorwaarde van Flinttand, samen met de patrouille het kamp binnen. Flinttand bied Tijgerklauws bende nog aan om hen terug te brengen naar de grens, maar dat wijst Tijgerklauw af.
Wanneer de Clanleider van de SchaduwClan is gestorven, en er geen commandant is om hem op te volgen gaat Tijgerklauw de SchaduwClan gevechtstraining geven. Flinttand en Klaproos laten Tijgerklauw zien hoe ze vechten in de SchaduwClan. Tijgerklauw vind het niet goed gaan. Tijgerklauw geeft Flinttand een aantal tips en zegt dat hij ook in de training zijn klauwen uit moet steken. Flinttand wil Klaproos niet aanvallen met uitgestoken klauwen, dus daarom doet Tijgerklauw het maar. Tijgerklauw verwond daarbij Klaproos.

BronnenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Vermeld in Stemmen van de nacht, pagina 125 (HC)
  2. Vermeld op Vicky's facebook pagina
  3. Vermeld in Tijgerklauws woede, onbepaald