Geslachtman.png

“Jij kunt er niets aan doen, Grijze Vleugel. Weinig bezitten zorgt ervoor dat katten met elkaar delen. Veel bezitten maakt ons inhalig.”

– Steenspreker tegen Grijze Vleugel in Het eerste gevecht pagina 13
Gray Wing.png
Grijze Vleugel
Leefwijze
Huidig: Grote Schaduws groep
Vroeger: Stam der Waterstromen, Bergkatten
Familie
Moeder:
Broers:
Zus:
Partner:
Pleegzonen:
Pleegdochter:
Zachte Regen
Heldere Hemel, Spitse Piek
Fladderende Vogel
Schildpadstaart
Donder, Uilster, Kiezelhart
Musvacht
Verschijningen
Levend: Het zonnepad, Donderwolken, Het eerste gevecht

Grijze Vleugel (Origineel: Gray Wing) is een slanke, donker[1]grijze kater met gouden ogen.[2]

Geschiedenis[bewerken | brontekst bewerken]

In Het ontstaan van de Clans[bewerken | brontekst bewerken]

Het zonnepad

Grijze Vleugel herinnerd zich hoe hij en Heldere Hemel gelukkig waren aan het spelen buiten de grot waar de Stam der Waterstromen leeft in het voorbije zonnige seizoen terwijl ze aan het jagen waren. Heldere Hemel zegt Grijze vleugel dat er geen prooi was, en kort daarna viel een havik hun aan, die ze gedood hebben. Heldere Hemel begint van de prooi te eten, maar Grijze Vleugel wilt dat de prooi terug wordt gebracht naar de grot. Ze bewaren de prooi, terwijl Heldere Hemel klaagt over het feit dat de vleugels van zijn prooi overal achter blijft haken, en dat hij hoopte dat de anderen het zouden appreciëren. Als ze aankomen in de grot, beginnen de katten die op jacht gaan te eten van de havik. Spitse Piek klaagt over dat hij niets krijgt. Heldere Hemel vertelt Grijze Vleugel dat hij nog steeds wou dat ze konden eten. Heldere Stroom komt op de twee broers af gelopen om hun te feliciteren met hun vangst. Heldere Stroom haar ogen zijn vooral gericht op Heldere Hemel, en als Grijze Vleugel weg gaat, reageert Zilveren Rijp dat er kittens zullen zijn als het warmer wordt.
Binnenkort meer

Donderwolken

Binnenkort

Het eerste gevecht

In het begin van het boek is Grijze Vleugel aan het dromen. Hij bekijkt de Stam en ziet hoe het met ze gaat. Hij merkt Steenspreker op, en vertelt over hoe het in het nieuwe thuis is. Steenspreker zegt dat er oorlog zal komen tussen hem en Heldere Hemel.
Het kamp is aan het discussiëren over vechten. Ze denken dat Heldere Hemel hen gaat aanvallen, maar Grijze Vleugel wil dat niet geloven. De andere katten zeggen dat Heldere Hemel een moordenaar is, en nog steeds kan Grijze Vleugel het niet geloven. Gevlekte Wolk herinnert iedereen eraan dat er geen prooi in het kamp is. Grijze Vleugel stuurt Kraaienkreet, Verbrijzeld IJs en Doornvacht op jacht. Haviksduik zegt dat hij met de jachtpatrouille mee wil, en samen vertrekken de vier katten. Windrenner vraagt aan Grijze Vleugel hoe ze Heldere Hemel gaan aanpakken. Grijze Vleugel antwoordt dat ze moeten weten waar Heldere Hemel meer territorium gaat bezetten. Grijze Vleugel tekent in het zand een plattegrond van het bos. Hij komt erachter waar Heldere Hemel zijn gebied gaat uitbreiden. Opeens roept Verregende Bloem donder. Grijze Vleugel snapt haar niet of ze bedoelt dat er donder aankomt. Donder komt het kamp binnen samen met Vorst. Haviksduik legt uit waarom Donder en Vorst zijn gekomen. Gevlekte Wolk onderzoekt Vorst naar verwondingen en neemt hem mee naar een doornstruik, waar hij hem kruiden geeft.
Binnenkort meer

De vlammende ster

Binnenkort

Familie[bewerken | brontekst bewerken]

Leden[bewerken | brontekst bewerken]

Partner

Schildpadstaart:[3] Status onbekend

Pleegdochters

Musvacht:[3] Status onbekend

Pleegzonen

Donder (OC):[1] Dood, lid van de SterrenClan
Uilster:[3] Status onbekend
Kiezelhart:[3] Status onbekend

Ḿoeder

Zachte Regen:[4] Status onbekend

Vader

Onbekend: Status onbekend

Zussen

Fladderende Vogel:[4] Status onbekend

Broers

Heldere Hemel:[4] Status onbekend
Spitse Piek:[4] Status onbekend

Neven

Donder (OC):[4] Status onbekend

Stamboom[bewerken | brontekst bewerken]

Onbekend
 
Zachte Regen

Kater
 
Schildpadstaart
 
Grijze Vleugel
 
Storm
 
Heldere Hemel
 
Heldere Stroom
 
Spitse Piek
 
Fladderende Vogel

Uilster
 
Musvacht
 
Kiezelhart
 
Onbekend

Onbekend

Donder

    = Kater

    = Vrouwtjeskat

    = Geslacht onbekend

Verwijzingen[bewerken | brontekst bewerken]

  1. 1,0 1,1 Vermeld in Donderwolken
  2. Vermeld in Het zonnepad, de Clans
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Vermeld in Het eerste gevecht
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 Vermeld in Het zonnepad