Wikia

In dit kamp verblijven de HemelClankatten.

In het woudEdit

Het kamp lag in een ondiepe kom waar nu Vlekjes tweebeennest staat.[1]

  • Het krijgershol bevond zich in de tuin van het nest waar nu een struik met zoet ruikende bloemen staat.[2][3]
  • De kraamkamer bevond zich op de plaats waar nu het tweebeennest staat.[3]
  • Het leerlingenhol bevond zich onder de varens langs het hek van de tuin.[3]
  • Het hol van de oudsten bevond zich onder een paar struiken in de tuin.[3]

In de kloofEdit

Het kamp ligt in een kloof waar alleen wat struikjes en kluiten taai gras groeien.[4] In het midden van het kamp, op de bodem van de kloof,[5] ligt de Rotshoop:[6] een hoop roodachtige keien waaruit water een ronde poel in vloeit voordat het slingerend door de kloof omlaag stroomt als een rivier.[5] Tijdens een Clanvergadering staat de HemelClanleider op de Rotshoop terwijl de rest van de Clan zich om de poel verzamelt.[6] Een smalle richel boven het water voert[7] een lage grot in de Rotshoop in. De wanden van de grot zijn bedekt met dikke plakken mos waar een goudgroene schittering vanaf komt (lichtmos).[8] Deze grot wordt de Lichtgrot genoemd en elke halve maan komen er de HemelClanmedicijnkatten bijeen om samen te tongen met hun voorouders.[9]

In de steile kloofwand bevinden zich grotten met smalle openingen die dienen als holen. De grotten worden verbonden door smalle sporen die zigzaggend over de wand lopen.[5] Eén van de paden loopt naar een diepe spleet met aan de andere kant[10] een gladde[11] platte rots die boven de kloof uittorent[10] en wordt verwarmd door de zon.[11] Deze rots heet de Hemelrots en elke volle maan houdt de Clan er een Grote Vergadering.[6]

  • Het krijgershol bevindt zich in de bovenste grot.[12] Het is een zanderige grot[13] met wanden die steil omhoog lopen. De grot is beschut tegen regen en hitte[12] en dankzij zijn hoogte de beste plek om de rest van de Clan te kunnen beschermen tegen roofdieren en tweebenen.[14] In de vloer achterin de grot zitten een paar ondiepe, uitgekrabde holtes die als nesten dienen.[15] Aan één zijde van de ingang staat een smalle rotskolom die aan één kant met de grotwand verbonden is. In de onderste helft ervan zitten diepe klauwkrassen van katten die er hun nagels aan hebben gescherpt. Onderaan de stam van de rotskolom zitten enkele kleinere krasjes die dwars lopen.[16] Bij zwaar noodweer schuilt de hele Clan in het krijgershol omdat het daar het droogst blijft.[7]
  • Onder het krijgershol bevindt zich het hol van de oudsten.[6]
  • De ingang van de grot die dient als kraamkamer wordt grotendeels versperd door een rotsblok dat het hol tegen roofdieren en de hitte beschermt. In de vloer zitten grotere holtes dan in de andere grotten om als nest voor een moederkat met haar jongen te kunnen dienen. De muren zijn bedekt met de klauwkrasjes van kittens.[14]
  • Naast het pad dat naar de Hemelrots voert bevindt zich het hol van de Clanleider.[7]
  • De onderste grot is het hol van de medicijnkat. Deze ligt dicht bij het water en de plek waar kruiden groeien.[7]
    HemelClan Territorium

BronnenEdit

  1. Vermeld in Vuursters missie, pagina 103 (HC)
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Vermeld in Vuursters missie, pagina 112 (HC)
  5. 5,0 5,1 5,2 Vermeld in Vuursters missie, pagina 239 (HC)
  10. 10,0 10,1 Vermeld in Vuursters missie, pagina 253 (HC)