Wikia

Jachttechnieken zijn technieken die gebruikt worden bij het jagen. Elke Clan heeft zijn eigen technieken, dit komt omdat ze allemaal in een verschillend gebied leven met verschillende soorten prooi. Voor elk soort prooi is een andere techniek nodig.

TechniekenEdit

KnaagdierenEdit

Bij het jagen op knaagdieren proberen de katten zo geluidloos te lopen. Muizen voelen de trilling van de pootstappen op de bosgrond vooraleer ze hem horen. Als de muis hen niet kan zien, sluipen ze dichterbij en maken ze hem met een slag dood. Als de muis zichtbaar zit, springen ze er bovenop en geven dan de doodsbeet.[bron?] Muizen komen vooral voor in DonderClanterritorium.[bron?]

HaasachtigenEdit

Konijnen of hazen zijn dieren die heel snel kunnen rennen. Hiervoor probeert men zo dicht mogelijk te komen en er dan achteraan te rennen. De WindClan heeft een manier gevonden om meer kans te maken, jagen in duo's. Hierbij splitsen ze op, de een gaat op het konijn of de haas af als wanneer hij/zij alleen zou jagen. De tweede stelt zicht op in de vluchtroute van het dier. Wanneer het konijn of de haas wegloopt van de eerste, loopt hij recht in de poten van de tweede. Konijnen en hazen komen vooral voor in WindClanterritorium, maar je kan ze ook vinden in DonderClanterritorium.[bron?]

VissenEdit

Om vissen te vangen heb je veel geduld nodig. Je zit op de waterkant met een poot opgeheven om meteen toe te kunnen slaan. Ze zorgen er dan voor dat hun schaduw niet over het water valt anders zijn meteen alle vissen weg. Als er een vis voorbij zwemt, moet je met je poot de vis uit het water scheppen. Dan moet je hem doden, voordat hij weer het water in kan springen. Vissen worden vooral door RivierClankatten gevangen vanwege de rivieren in hun oude en nieuwe territorium.[bron?]

Zie ookEdit

BronnenEdit