Wikia

Geslachtvrouw
Zwerfkat
HemelClanlogo
MoederkatIcoon
Klaverstaart.afbeelding
Klaverstaart
Leefwijze
Huidig: HemelClan[1]
Vroeger: Zwerfkat[2]
Namen
Zwerfkat:
Moederkat:
Klaver[3] (Clover)
Klaverstaart[4] (Clovertail)
Familie
Partners:
Dochter:
Zonen:
Ongenoemde kater, Vlekvoet
Pluiswolk
Bliksemvuur, Rotsschaduw
Verschijningen
Levend: Vuursters missie, Terugkeer van de HemelClan

Klaverstaart (Origineel: Clovertail) is een lichtbruine poes met witte buik en poten.[5]

GeschiedenisEdit

In SupereditiesEdit

Vuursters missie

Nadat Vuurster, Zandstorm en Kras, Klaver en haar kittens hadden gered van een vos, sloot ze zich aan bij de HemelClan.
Later komt Zandstorm naar Vuurster toe met fonkelende ogen van ergernis en het puntje van haar staart zwiepend achter zich aan. Vuurster vraagt wat er is, en Zandstorm verteld, zodra ze buiten gehoorsafstand van de andere katten zijn, het probleem. Ze verteld dat ze Klaver heeft geprobeerd wat vechttechnieken bij te brengen, maar dat ze maar niet wilde begrijpen waarom ze moest leren vechten. Ze imiteerde Klaver's antwoord, van dat Vuurster en zij zulke goede vechters zijn, en dat ze zeker wist dat zij hen allemaal zullen beschermen. Daarna zuchtte ze en vervolgd ze dat Klaver het geweldig vindt om bij de HemelClan te horen, maar dat het haar alleen maar om de bescherming gaat. En dat ze totaal niet geïnteresseerd is in wat de krijgscode betekend, en wat zij voor andere katten zou kunnen betekenen. Vuurster antwoord daarna dat hij het zich kan voorstellen dat het moeilijk voor haar is om dat nu te leren, dat het logisch is dat een moederkat de veiligheid van haar jongen vooropstelt, en dat ze ook moe is, met drie zulke levendige kittens om groot te brengen. Zandstorm antwoord dat ze het op z'n minst zou kunnen proberen. Vuurster drukt daarna zijn snuit tegen de hare aan, en verteld haar dat het wel goed komt, en dat ze zich geen betere lerares zou kunnen voorstellen.
Binnenkort meer

TriviaEdit

  • Haar partner was een zwerfkat die vertrok voordat haar jongen waren geboren.[6]
  • In het boek staat dat ze een krijgersceremonie heeft gekregen, maar we weten niet hoe die ging.[4]

FamilieEdit

LedenEdit

Partner:

Ongenoemde kater:[6] Status onbekend

Dochter:

Pluiswolk:[3] Status onbekend

Zonen:

Bliksemvuur:[3] Status onbekend
Rotsschaduw:[3] Status onbekend

StamboomEdit

Ongenoemd
 
Klaverstaart

Rotsschaduw
 
Bliksemvuur
 
Pluiswolk

    = Kater

    = Vrouwtjeskat

    = Geslacht onbekend

BronnenEdit

  1. Vermeld in Vuursters missie, pagina 388 (HC)
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Vermeld in Vuursters missie, pagina 342 (HC)
  4. 4,0 4,1 Vermeld in Vuursters missie, pagina 407 (HC)
  5. Vermeld in Vuursters missie, de Clans