Wikia

Geslachtvrouw
Eenling
Merry
Leefwijze
Huidig: Eenling[1]
Namen
Eenling: Merry[2] (Merry)
Verschijningen
Levend: Zonsopgang

Merry (Origineel: Merry) is een rood-witte poes[2] met groene ogen.[1]

GeschiedenisEdit

In De macht van drieEdit

Zonsopgang

Wanneer er krabgeluiden buiten het nest klinken, waar een groep katten wonen onder de leiding van Jingo, springt Horus overeind, bang voor de groep honden die voor plezier katten doden, maar ontspant zich wanneer hij ziet dat het Merry is, met een muis bungelend in haar bek en pal achter haar, de kater Chipper.
Horus nodigt hen daarna uit om kennis te maken met de boskatten, die op zoek zijn naar Sol, een kater waar de meeste katten van de groep slechte herinneringen aan hebben. Merry zette toen een stap in het nest, liet haar groene blik over de nieuwkomers glijden, schudde haar kop, mompelde iets onverstaanbaars en maakte daarna rechtsomkeert; de meeste katten van de groep die nu in het verlaten tweebeennest leeft, vertrouwen geen enkele buitenstaander meer sinds ze Sol hebben ontmoet, en ze zijn allemaal nog gespannen sinds het gevecht met de honden, die ze verloren hadden.
Maar Chipper trippelde verder en ging zitten, maar hij bleef in de buurt van de deur, en wierp om de haverklap een zenuwachtige blik over zijn schouder.

BronnenEdit

  1. 1,0 1,1 Vermeld in Zonsopgang, pagina 169 (HC)
  2. 2,0 2,1 Vermeld in Zonsopgang, de Clans