Wikia

Geslachtvrouw
KrijgerIcoon
Donderclanlogo
Zwerfkat
MoederkatIcoon
      
Mispeldoorn
Mispeldoorn
Leefwijze
Dood
Residentie: Het Duistere Woud[1]
Namen
Krijger: Mispeldoorn[1] (Mapleshade)
Opleiding
Leerling(en): Lindepoel[2] (Duistere Woud)
Verschijningen
Dood: Stemmen van de nacht,Tijgerklauws woede

Mispeldoorn (Origineel: Mapleshade) is een grote,[3] oranje-witte poes met een dikke, samengeklitte vacht,[4] grote klauwen,[5],amberkleurige ogen en een dikke witte staart.[3]

GeschiedenisEdit

In Teken van de sterrenEdit

Stemmen van de nacht

Mispeldoorn traint Lindepoot in het Duistere Woud. Ze vraagt Lindepoot haar de nieuwe vechttechnieken in het water te laten zien. Terwijl ze dit doet, probeert Mispeldoorn haar te verdrinken. Dit lukt haar niet dankzij een slimme actie van Lindepoot.
Binnenkort meer

De laatste hoop

Binnenkort

In NovellesEdit

Tijgerklauws woede

Ze komt verschillende keren ongenoemd voor, wanneer ze dingen in Tijgerklauws kop zegt, zoals wanneer hij moet aanvallen of wat hij moet doen en wat niet om macht te krijgen. Op een dag komt ze hem tegen in Het Duistere Woud en vertelt dat Het Duistere Woud veel beter gezelschap is dan de SterrenClan. Tijgerklauw antwoord hoe ze zijn naam kent. Zij vertelt snorrend dat de SchaduwClan een onbevreesde en machtige leider nodig heeft en dat Tijgerklauw ze alles kan geven wat ze willen. Ook verteld ze hem dat ze hem al volgt vanaf zijn geboorte, zijn poten leidt en lotsbestemming bepaald. Ook daarna komt ze nog verschillende keren voor wanneer ze dingen in zijn kop zegt.

Gansveders vloek

Ze komt ongenoemd voor wanneer ze kijkt naar vechtende poesiepoezen en snort dat de poesiepoezen sterker zijn dan je zou denken. Gansveder vraagt verbaasd wie ze is, maar ze geeft geen antwoord en mompelt vragend of ze al zo snel vergeten is.
Ze wil Gansveder helpen met vechten zodat hij zichzelf kan verdedigen. Gansveder wil eerst niet, maar hij doet het toch met tegenzin. Hij wil haar eigenlijk niet aanvallen maar Mispeldoorn zegt dat de aanval de beste vorm is van verdediging en dat hij moet doen alsof ze de ogen van zijn moeder Margrietblad eruit heeft gekrabd.

Spikkelblads hart

Ze wijst Distelklauw en Zwartsprong aan omdat zij als eerste moeten vechten. Distelklauw vraagt of ze nog speciale technieken wil zien en ze antwoord grauwend dat hat niet uitmaakt, als het maar werkt. Spikkelpoot is verbaasd omdat Distelklauw zich heel nederig gedraagt tegenover Mispeldoorn. Daarna moet hij vechten tegen Sneltand. Als hij ook dat gevecht wint valt Mispeldoorn tegen Sneltand uit omdat hij haar ten schande maakt.

TriviaEdit

BronnenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Vermeld in Stemmen van de nacht, pagina 116 (HC)
  2. Vermeld in Stemmen van de nacht, pagina 342 (HC)
  3. 3,0 3,1 Vermeld in Erin Hunter chat 7