Wikia

Windclanlogo
Geslachtvrouw
LeerlingIcoon
KrijgerIcoon
MedicijnkatIcoon

"Maar ik hoor bij de WindClan!"

– Motvlucht tegen Windster in De wereld van de Clans, pagina 122
Motvlucht
Motvlucht
Leefwijze
Huidig: WindClan
Vroeger: Eenling
Namen
Leerling:
Krijger:
Eenling:
Medicijnkat:
Onbekend
Motvlucht (Moth Flight)
Motvlucht (Moth Flight)
Motvlucht (Moth Flight)
Medicijnkat positie
Opvolger: Lijstervacht
Verschijningen
Levend: De wereld van de Clans

Motvlucht (Origineel: Moth Flight) is een poes met een zachte witte vacht en felle groene ogen[1].

GeschiedenisEdit

In Field GuidesEdit

In De wereld van de Clans

Motvlucht was een Krijger van de WindClan. Ze voelde zich aangetrokken tot bessen en kruiden, in plaats van prooi. Ze kwam vaak terug van de jacht met bessen en zocht kruiden in andere territoria. Een keer was Motvlucht op patrouille met Windster. Ze volgde nietsvermoedend een dwarrelende blauwe veer over het Donderpad. Doornvacht, de WindClan commandant, en tevens de vader van Windsters kittens, rende het donderpad op en redde Motvlucht. Motvlucht had het leven van Doornvacht op het spel gezet, dus Windster werd boos. Ze verbande Motvlucht, ondanks haar uitleg dat de blauwe veer haar riep naar de scherpgetande pieken in de verte.
Motvlucht vertrok en liep de hele dag richting de op tanden lijkende rotsen. Tegen het vallen van de avond vond ze een enorm gat in de wand van de getande pieken, wat een lange tunnel bleek te zijn. Aan het einde van de tunnel kwam ze uit in een grot met een klein gat hoog in het plafond. Een straal maanlicht scheen erdoorheen en verlichtte een grote steen midden in de grot. De steen was wit en weerkaatste de manestralen. Motvlucht ging liggen en drukte haar neus instinctief tegen de steen. Zo ontmoette ze de katten van de SterrenClan. De geestkatten vertelden haar dat ze haar hadden gekozen als eerste Medicijnkat, en dat ze met kruiden haar Clan zou helpen en voortekenen van de SterrenClan zou interpreteren.
Ook kreeg ze de opdracht om van elke Clan een kat te zoeken die medicijnkatten van hun Clan zouden worden: Vlekvacht van de RivierClan, Kiezelhart van de SchaduwClan en Gevlekte Wolk van de DonderClan. Ze moest ze bij de volgende halve maan naar de grot met de Hoogstenen brengen om te leren wat medicijnkatten doen. Toen de geestkatten waren verdwenen, besloot Motvlucht de nacht door te brengen bij de Maansteen, en de volgende ochtend keerde ze terug naar het woud, als eerste medicijnkat.

TriviaEdit

  • Ze ontdekte de Maansteen[2].

BronnenEdit

  1. Vermeld in De wereld van de Clans, pagina ? (HC)
  2. 2,0 2,1 Vermeld in De wereld van de Clans, pagina 54 (HC)

Medicijnkatten
DonderClan Gevlekte WolkValkvleugelGansvederVedersnorSpikkelbladGeeltandSintelvelLoofpoelGaaiveder
SchaduwClan KiezelhartMolpelsSalievederGeeltandLoopneusKleinwolk
WindClan MotvluchtMeesvleugelHavikhartSparneusValkvlucht
RivierClan VlekvachtIJssnorBraambesModderpelsMotvleugel
HemelClan HertenstapVarenhartEchozang