Wikia

PatrouilleEdit

Elke dag worden er in een Clan patrouilles gehouden: jachtpatrouilles en grenspatrouilles. De patrouilles bestaan uit minimaal twee katten.

JachtpatrouillesEdit

  • Katten die in een Clan leven sturen verschillende keren per dag jachtpatrouilles op pad.[1]
  • Tijdens de patrouille jagen katten op elke prooi die ze tegen komen, en brengen ze zoveel mogelijk voor de Clan mee terug, maar ze mogen alleen binnen hun eigen grenzen jagen. Ook mogen ze niks eten van de prooi, volgens de krijgscode. Bij een grenspatrouille mag dit wel, maar dan jagen ze ook minder, omdat jagen niet hun doel is.
  • Op sommige plekken zit meer prooi dan op andere plekken, dat zijn de plekken waar de katten dan vaak jagen.

GrenspatrouillesEdit

  • Er wordt twee keer per dag langs de grenzen gepatrouilleerd: bij dageraad en bij zonsondergang.[1]
  • Tijdens die patrouille trekken katten langs hun grenzen, en markeren de plekken die hen scheidt van de territoria van de andere Clans. Wanneer een Clan een grens niet markeert, wordt door de andere Clan, aan de andere kant van de grens, gedacht dat ze te zwak zijn om die patrouilles uit te voeren, en wordt de kans groter dat die Clan wordt aangevallen.
  • Elke Clan van de Warrior Cats heeft twee verschillende grenzen die ze moeten markeren, omdat ze met vier Clans zijn, en de territoria in vieren is gedeeld.

VerwijzingenEdit

  1. 1,0 1,1 Vermeld in Vuursters missie, pagina 349 (HC)