Wikia

Geslachtman
Eenling
Peper (M3)
Leefwijze
Huidig: Eenling[1]
Dood
Doodsoorzaak: Vermoord door honden[2]
Namen
Eenling: Peper[1] (Pepper)
Familie
Broer: Jack
Verschijningen
Genoemd: Zonsopgang

Peper (Origineel: Pepper) is een rode[3] kater[1] met een witte borst en buik, en gele ogen.[3]

GeschiedenisEdit

In De macht van drieEdit

Zonsopgang

Peper wordt genoemd door Jingo, terwijl ze de boskatten het verhaal over Sol verteld; over dat de groep honden een probleem vormden voor de katten, omdat ze katten doden voor de lol, en dat Sol hen toen had leren vechten om het tegen de honden op te nemen.
Op een gegeven moment zei Sol toen dat ze er klaar voor waren. Hij gaf de kater, Peper, de opdracht om wat prooi te gaan vangen en daarmee de honden naar een klein nest te lokken, waar de andere katten, de beesten dan buiten opwachten, tot ze het nest in zouden zijn gegaan. De katten lagen allemaal al op de loer, klaar om de honden naar binnen te volgen en het tegen hen op te nemen. Sol was bij hen, en toen hoorden ze een afschuwelijke kreet.
De katten zaten verscholen op het dak toen ze de kreet hoorden, de kreet kwam van een kat; Peper was dood, vermoord door de honden. Jack, de broer van Peper, is daarover nog altijd kwaad op Sol, en kan er sindsdien niet meer tegen als er over hem wordt gepraat.

FamilieEdit

LedenEdit

Broer:

Jack:[4] Levend (volgens Zonsopgang)

BronnenEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 Vermeld in Zonsopgang, pagina 167 (HC)
  2. Vermeld in Zonsopgang, pagina 170 (HC)
  3. 3,0 3,1 Vermeld op Vicky’s Facebook page
  4. Vermeld in Zonsopgang, pagina 168 (HC)