Wikia

Noimage
Stam der Waterstromen
Leefgebied
De bergen
Clan informatie
Huidige leider: Steenspreker
Ranggeschiedenis
Geboortes
Lijst van de katten
Unieke eigenschappen
Jaagtechnieken
Vechttechnieken

De Stam der Waterstromen leeft in de bergen, ver van het woud vandaan waar de Clans leven. De katten van deze Stam hebben andere leefgewoontes en culturen dan de Clans .

BeschrijvingEdit

De Stam der Waterstromen hebben ook andere namen voor bepaalde dingen. Een voorbeeld daarvan is dat nieuwblad bij hen "Het vrije water" heet.[1] En wat de Clans samentongen noemen, heet bij hen "nabije troost geven", dat doen ze vooral in moeilijke tijden.[2] De Stam heeft ook een andere namen voor leerlingen en moederkatten, zoals de Clans ze noemen. Krijgers zijn bij hen prooijagers of grotwachten. De naam zegt al wat hun taak is. Moederkatten hebben de naam "kitmoeders" en leerlingen de naam "zalzijns". De stam gebruikt net als de Clans het woord "oudsten" voor de oudere katten. De leider en medicijnkat zijn bij De Stam der Waterstromen één rang, z'on kat wordt de "stamheler" genoemd.[3] Alle stamhelers van nu en vroeger hebben dezelfde naam, zij worden: "Spreker der puntige stenen", oftewel "Steenspreker" genoemd.

TerritoriumEdit

De waterval, die beschutting bied voor het kamp van de Stam der Waterstromen noemen ze "het Pad van het Stromende Water."[4]

GeschiedenisEdit

Binnenkort

RanggeschiedenisEdit

HelerEdit

Naam Kreeg rang in Verloor rang in
Steenspreker Voor Maannacht Spoor van de maan
Steenspreker Spoor van de maan ---

Zie ookEdit

BronnenEdit

  1. Vermeld in Maannacht, pagina 173 (HC) en pagina ? (PB)
  3. Vermeld in Verbannen, de Clans