Nederlandse Warrior Cats wiki
Advertisement
Nederlandse Warrior Cats wiki
HemelClanlogo
Geslachtvrouw
MoederkatIcoon
Vliervleugel
Vliervleugel
Leefwijze
Huidig: HemelClan
Dood
Residentie: SterrenClan, HemelClan voorvaderen
Namen
Moederkat: Vliervleugel (Hazelwing)
Familie
Zonen:
Dochters:
Webkit, Raatkit
Struikkit, Muskit
Verschijningen
Levend: Wolksters reis

Vliervleugel (Origineel: Hazelwing) is een oranje gestreepte poes met groene ogen. 

Geschiedenis[]

In Novellen[]

Wolksters reis

Als haar kits Wolkster lastig vallen, roept ze dat de kits moeten stoppen. Vliervleugel verontschuldigt zich vervolgens aan haar leider, maar die zegt dat het niet uitmaakt. Later ziet Wolkster dat ze samen met zijn partner, Vogelvlucht, de opgewonde kits in de kraamkamer probeert te krijgen. Later zegt Vogelvlucht tegen Wolkster dat Bloemblad haar deel aan Vliervleugel en haar jongen heeft gegeven.
Als Bloemblad sterft wilt Wolkster langsgaan bij Vliervleugel om haar te waarschuwen voor het dode lichaam dat ze haar kits kan voorbereiden. De volgende ochtend lopen zij en haar vier kits langs het lichaam van Bloemblad, Muskit wilt haar oor likken om te proeven of het nu anders smaakt. Ze reageert boos op haar jong en geeft haar een mep tegen haar eigen oor. Als Vogelvluchts kits geboren zijn, informeert ze haar kits. Tijdens een grote vergadering de vergadering dat ze gaan vragen voor meer teritorium draagt ze een van de kits van Vogelvlucht, en verlaat uiteindelijk met haar Clan het woud.

Familie[]

Leden[]

Zonen:

Raatkit:[1] Status onbekend
Webkit:[1] Status onbekend

Dochters:

Struikkit:[1] Status onbekend
Muskit:[1] Status onbekend

Bronnen[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Vermeld in Wolksters reis, de Clans
Advertisement