Wikia

HemelClanlogo
Geslachtman
Kitten
Sterrenclanlogo
HemelClanachtergrond
Webkit (HC)
Leefwijze
Huidig: HemelClan[1]
Leeftijd
Leeftijd: 4 manen[2]
Namen
Kitten: Webkit[1] (Webkit)
Familie
Moeder:
Broer:
Zussen:
Vliervleugel[1]
Raatkit[1]
Struikkit[1], Muskit[1]
Verschijningen
Levend: Wolksters reis

Webkit (origineel: Webkit) is een groot[3] bleekgrijs katertje[1].

GeschiedenisEdit

In NovellenEdit

Wolksters reis

Zodra Wolkster het kamp binnenkomt rennen Webkit en zijn nestgenoten op hem af, Vliervleugel had hen namelijk beloofd dat Wolkster hen vechtbewegingen zou gaan leren. Als Wolkster ermee instemt, vraagt Webkit hoopvol of dat betekent dat ze al leerlingen mogen worden, dat duurt echter nog vijf manen. Wolkster stuurt de kittens naar de hazelaar om hun spieren op te warmen, en Webkit en Raatkit nemen de leiding. Terwijl Webkit aan het rekken is voelt Wolkster een kitten bewegen in Vogelvluchts buik, hij denkt dat die kitten minstens zo levendig als Webkit wordt.
Na het ongeval met de omgevallen bomen helpt Vogelvlucht Vliervleugel Webkit en zijn nestgenoten terug de kraamkamer in te krijgen. De volgende dag geeft Bloemblad haar deel van de verse prooi aan Vliervleugel, Webkit en zijn broertje en zusjes, de oudste vindt namelijk dat de jonge kittens het harder nodig hebben dan zij.
Als op de grote vergadering andere Clans volle hopen verse prooi melden denkt Wolkster aan Vliervleugels jammerende kittens die buikpijn van de honger hebben. Zodra het zijn beurt is om te spreken vertelt hij echter dat het goed gaat, en dat Webkit en zijn nestgenoten goed groeien, en iedereen uitputten met hun spelletjes. Ze zullen over drie manen leerlingen worden.
Na Bloemblads dood gaat Hertenstap naar de kraamkamer zodat ze de kittens op het nieuws en de wake kan voorbereiden. Tijdens de wake zijn Webkit en zijn nestgenoten nieuwsgierig tegenover de dode kat. Ze worden echter gestraft als Muskit een poging doet om Bloemblads oor te likken.
Vliervleugels jongen hebben een hekel aan waterrat, ze zijn het zat ook al hebben ze honger. Op de grote vergadering komt Webkit achter de groep aan gestrompeld, hij is moe van de tocht en al lang niet meer opgewonden dat hij mee moest naar de grote vergadering.

Karakter pixelsEdit

Bewerk deze galerij alsjeblieft niet

FamilieEdit

LedenEdit

Moeder:

Vliervleugel:[1] Status onbekend

Broer:

Raatkit:[1] Status onbekend

Zussen:

Struikkit:[1] Status onbekend
Muskit:[1] Status onbekend

BronnenEdit

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Vermeld in Wolksters reis, de Clans
  2. Vermeld in Wolksters reis, pagina 78 (HC)